2023. október 6., péntek

Az őszi szezon második adagja

Azt hiszem, ezt a szezont nagyon meg fogom jegyezni magamnak, mert amit eddig elkezdtem nézni, az mind nagyon tetszik. Az előző őszi szezonos poszt óta még három új anime indult el, amit terveztem megnézni, ezekről foglalom össze az első gondolataimat.

Paradox Live THE ANIMATION

IDOLISH7, MARGINAL#4 rap kiadásban? Akármilyen céllal is indították el ezt a projektet, rettenetesen tetszik. Hallgatok néha rapet, de nem gondoltam volna, hogy jön bármilyen produkció, amelyik komolyan ki fogja váltani a lelkesedésemet a műfaj iránt. Több idol animét is láttam már, de mindegyikről nagyjából az maradt meg, hogy a karakterek jobbára sekélyesek, a dalok meg faék egyszerűségűek. A MARGINAL#4-nál hallottam néhány olyan dalt, ami tetszett, de ezt leszámítva, a Paradox Live az első olyan anime, ahol első hallásra átéreztem a dalokat. Erre rájön az, hogy az animáció is mestermű. Egyrészt a rapperek mozgása is természetes, látszik, hogy átélik a dalt. A mozgás, az arc is nagyon kifejező. Mintha a műfaj legnagyobbjai lennének.

Nálam eddig nagyon működik az az illúzió, amit ezzel a projekttel akartak illusztrálni. Egy "Phantom Metal" nevű eszköz segítségével a DNS-ükkel kémiai reakcióba lépbe az érzelmeikkel a színpadot teljesen újfajta látványelemekkel töltik meg. Ez az, amit gyögyörűen meganimáltak. És még az a trauma, ami a dráma mivoltát adja meg az animének. Érdemes nézni. Ha belefér az idol animék műfajába, akkor ez a legkomplexebb, amit eddig láttam.

Jobban utána is néztem, hogy mi ez a projekt, kiderült számomra, hogy néhány éve már létezik. Egészen pontosan 2020 elején indították el, és az a lényeg, hogy különböző seiyuu-kat verbuváltak csapatokba, és különböző rap párbajokon mérik össze a tudásukat. Van itt BAE, cat's whiskers, cozmez, Buraikan, hogy csak egy néhány példát említsek. Különböző eseményeken két csapat párbajoznak, és értelemszerűen a több szavazatot kapott csapat nyer. Ez kapott most animációt. És igazi nagy nevű seiyuu-k mutatják meg a rap tudásukat. Közülük egyértelműen Murase Ayumu a legnagyobb meglepetés. Kezd egyre inkább megviláglani számomra, hogy a kamasz külsőbe ragadt 35 éves seiyuu egy óriási tehetség. Több hangszínben tud kiválóan szinkronizálni. De ott van még például Hayashi Yuu, Hanae Natsuki, Toyonaga Toshiyuki neve sem ismeretlen számomra, úgyhogy seiyuu-k garmadája tesz tanúbizonyságot arról, hogy tud rappelni. Méretes a repertoár, érdemes belehallgatni a Spotify lejátszási listába. A rap egyike azon zenei műfajoknak, mely távol áll tőlem, nem hittem volna, hogy valaha is lelkesedni fogok érte. Ez most megtörtént.

Hivatalos weboldal | Twitter | Fandom oldal | My Anime List | Anilist

Toaru Ossan no VRMMO Katsukouki

Ezen anime nézése közben azon gondolkodtam, hogy pont azért tetszik, mert messze nem akar annyira nagy lenni, mint a Sword Art Online, és nem akar annyira vicces lenni, mint a Kono Subarashi Sekai ni Shukufuku wo!, egyszerűen csak van, és a maga eszközével akar szórakoztatni. Igazából pont azért szerethető, mert a főszereplő, Earth inkább magát gúnyolja ki, és ezt jó nézni. Az önirónia azért nagyon jó dolog, mert aki ki tudja magát gúnyolni, az jó eséllyel jóban van saját magával, ezért oldott. Így tud tényleg vicces lenni. Nem utolsó sorban, ez az első olyan anime, ahol Ishikawa Kaitót egy pozitív karakter szerepében hallom. Eddig mindig befelé forduló, magának való, morcos karaktereknek kölcsönözte a hangját, védjegye a "HINATA BOKE!!!", és most egy vidám, felszabadult, már-már könnyelmű karaktert szinkronizál, és azt kell mondjam, hogy nagyon jól áll neki! Pont azért néztem végig mosolyogva az animét, mert Ishikawa Kaito egy teljesen új "arcát" (hangját) mutatta meg ezzel az animével, és csak még jobban megszerettem őt. Nincs úgy több hangszíne, hogy akár meg tudja változtatni a hangját (én legalábbis még nem hallottam), de ahogy elképzelem, hogy végig mosolyogva szinkronizálta ezt a karaktert, már önmagában az mosolyra fakasztott. Szerettem nézni a teljesen haszontalan találmányait. Itt érzek némi társadalomkritikát, hogy hányan csinálnak teljesen felesleges dolgot, és örömüket lelik benne. Earth ráadásul még elismerést is kap érte. Nekem bejött a hangulatvilág.

De hogy mi van mögötte... Rejtik egyelőre azt a 38 éves férfit, aki játssza a játékot, de valószínűleg őt is megismerjük, mert az epizód végére valamit mutattak már az arcából. Tanaka Taichi egy munkájában kiégett férfi, akinek csak ez a játék az örömforrása. Ha őt is megismerhetjük közelebbről, akkor futhatna két szálon is a történet, az érdekes lehet, ha jól megoldják. Az biztos, hogy nézni fogom a további részeket, remélem, hogy végig tetszeni fog.

Hivatalos weboldal | Twitter | My Anime List | Anilist

Yuzuki-san Chi no Yon Kyoudai.

Azt már a manga első 9 fejezetéből tudtam, hogy nagyon fogom szeretni az animét, de hogy már az első részen könnyezni fogok, azt nem gondoltam volna. Ez az anime tele van szeretettel, a négy testvér kölcsönösen azon van, hogy könnyítsenek egymás terhén. Érthető módon a legidősebb fiú, Yamato az, aki gondját viseli az öccseinek, de a három fiatalabb testvér is jól tudja, hogy a bátyjuk a munkahelye mellett erején felül teljesít, hogy gondjukat viselje, ezért igyekeznek, amiben csak lehet, segíteni neki. Ez sokszor nem sikerül, lásd odaégetett reggeli, gyűrötten kiterített ruhák, de az a testvéri szeretet, ami közöttük van, szinte fizikailag tapintható, és nagyon széppé teszi az animét.

Azt nem gondoltam volna, hogy tűzijátékos magánakció már most lesz. Nagyon szép volt a vége, elsőosztályú az animáció. A Shuka nevű produkció munkája az animáció, és amikor láttam, hogy az 5. évadtól kezdve ők animálták a Natsume Yuujinchou-t, már tudtam, hogy miért tetszik. Nagyon értenek az érzelmek kifejezéséhez.

Ha ezzel a sebességgel halad az anime, akkor azt gondolom, hogy a manga 9 fejezete az anime 3 epizódjában lesz látható. Azok is érdekes történetek lesznek. A legérdekesebb a kisöcsi magánakciója lesz, amit magánszámításaim szerint a 3. részben fogunk látni.

Nagyon szép történet, jó szívvel ajánlom.

Hivatalos weboldal | Twitter | My Anime List | Anilist

Még egy új anime lesz, ami érdekel, a Kawagoe Boys Sing, az a jövő héten indul. Arról is írok majd, a többi, amit szintén nézek, azok mind folytatások. Tokyo Revengers, Dr. Stone, SPY × FAMILY. Nem biztos, hogy fogok róluk is írni, röviden annyi, hogy a Tokyo Revengers-t egy fokkal szívesebben nézem, most hogy japánul játszom a Ring Fit Adventure-t, és Shin Yuuki hangját megszerettem a játékban. A Tokyo Revengers-ben meg Hanagaki Takemichi-ként is már a játékra emlékeztet, amúgy az animét nem tudom komolyan venni. Kisgyerekek párnacsatája az egész számomra. A Dr. Stone és a SPY × FAMILY már sokkal több szót érdemel, de az maradjon a jövő hétre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése