2023. december 27., szerda

Immár a negyedik évfordulós dal

Teljességgel rejtély számomra, hogy miért adnak ki minden évben egy-egy évfordulós dalt a 2019-ben megjelent "Utawarerumono: Lost Flag" játékhoz, de ezt idén, egészen pontosan 2023. december 24-én is meglépték. Ez már a negyedik évfordulós dal. Konkrétan nem tudtam erről a dalról, csak Suara dalhoz volt hangulatom ma reggel, és a Spotify megmutatta a "Nami" című dalt, mint legújabb megjelenés. Hát akkor uccu neki.

Érdekes ívet írnak le minőség terén az évfordulós dalok, mert egyébként kifejezetten jónak indult. Szerettem az első, "Eigou no Sadame" dalt, de a második évfordulós dal, a "Ruten no Inori" a csúcs nálam. Mind a két dal reményt sugároz, de a Ruten no Inori üteme gyorsabb, egyenletesebb, és ez nekem jobban bejön. Az Eigou no Sadame szaggatottabb, ezért olyan, mintha bizonytalan lenne az érzéseiben. A Ruten no Inori egyenletes ritmikájából nagyobb magabiztosság árad, ezért az jobban harmóniában van a dal érzelmi mondanivalójával.

Majd jött a harmadik évfordulós dal, a "Kono Chiyuu ni aru Seimei", amiben totális visszaesés. Se koncepciója, se igazán mondanivalója nincs. Nincs sok erénye a dalnak azontúl, hogy Suara hozza a tőle elvárt minőséget, már ami az éneket illeti. Az sem segít a dal minőségén, hogy a vége teljesen feleslegesen van elnyújtva. Erre jön rá az idei dal, a "Nami", ami egy kicsivel jobb, mint az előző. Talán akar szólni valamiről, emlékezetesebb, de még mindig messze van az első két daltól. De ez már mondható iparosmunkának, amit becsülettel megcsináltak. Ha már eddig volt évfordulós dal, ne szakadjon meg a sorozat. De nem lehet nem észrevenni, hogy van egy sablon, ami az Utawarerumono dalok alapjaként szolgál és arra írják a többi részt. Ez a dal is inkább szaggatott dinamikájú, és pont azért, mert lassabb, nem érzem, hogy mit akarnak ezzel a dallal mondani. Suara is összességében szépen énekel, de újat nem tudunk meg róla ebben a dalban. Az viszont mindenképp pozitívum, hogy ma délelőtt a szilveszteri nagybevásárlás közben hallgattam ismétlésben a dalt, és egyáltalán nem éreztem, hogy unom. Tehát nem egy rossz dal, dolgoztak rajta, meg lehet hallgatni, de olyan nagy ötlet nem hallható. Aki hozzám hasonlóan már jól ismeri Suara stílusát, annak ez csak egy dal lesz a többi között. Talán még az 5. évfordulóra ki lehet adni valami dalt, és hátha arra komolyabban készülnek, mint "félkerek" évforduló, de nem érdemes egy játék évfordulójára további sablonos dalokkal megemlékezni.

Mindenesetre csináltam egy lejátszási listát az eddigi évfordulós dalokból Spotify-on. Hallgassátok meg, hiszen én hoztam létre, és ez önmagában elegendő indok az érdeklődésre.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése