A mai napig hallgatok nyugati zenét, főleg, ha bekapcsolom a rádiót, hogy halljam, hogy mik a trendek. Hátha van 1-2 jobb dal, ami megtetszik. Vannak kifejezetten jó nyugati előadók, akiket alkalomadtán szívesen hallgatok, mégis az az általános konklúzió, hogy visszatérek a japán előadókhoz, mert ott hallok olyan jellegű tartalmat, akár zeneileg, akár érzelmileg, amiket izgalmasnak tartok, amikkel a leginkább azonosulni tudok. Erre pedig Hayashibara Megumi: Proof of Myself kislemeze az egyik legjobb példa.
Többször írtam arról, hogy Hayashibara Megumi volt azon kevés előadók egyike, akik a dalaikkal olyan nagy hatást gyakoroltak rám, hogy álmatlan éjszakákat okoztak nekem. Mindig csak a dalai jártak az eszembe, állandóan hallgatni akartam őket. Ezek közül a Proof of Myself az a kislemez, melynek mindkét dala kiváltotta belőlem ezt a hatást. Mert hát ezen a kislemezen is csak két dal van, mint a japán kislemezek nagyrészén, de nagyon kevés dalpárost töltenek meg ennyi tartalommal. Erről a két dalról van szó:
- Proof of Myself
- Lively Motion
- Proof of Myself (off vocal version)
- Lively Motion (off vocal version)
Annak ellenére, hogy egyébként anime betétdalokról van szó (Saber Marionette J to X opening és ending dalok), magasan felülmúlják az átlag anime betétdalok minőségét. Egyébként önmagában az is érdekes, hogy az opening és az ending közül az opening szokott dinamikusabb lenni, hiszen bevezeti az anime hangulatát, az ending meg nyugodtabb, lazább, itt pont fordítva van. Az ending a dinamikusabb, abban van több energia, a kettő közül az az izgalmasabb. Az opening a lassabb, nyugodtabb. De amiben mind a két dal megegyezik, hogy nagyon erős érzelmileg, mind a két dal olyan érzelmeket sugároz, amik valósak, és bárki átélheti, akiben van egy kis hit, hogy az élete jobbra fordulhat.
A Proof of Myself kevésbé szól arról, amiről a cím is árulkodik. Sokkal inkább az érzelmek szabad kifejezéséről. Maga Hayashibara Megumi írta a szöveget, ahol lényegében a saját érzéseit állítja párhuzamba a többi ember érzéseivel. Hogyan kapcsolódik a többi emberhez, ők milyen hatással vannak rá. Abból a szempontból reflektál az animére, hogy a Saber Marionette olyan három lánymarionett báburól szól, akik nemcsak hogy életre keltek, de a többiekkel ellentétben saját gondolataik, saját érzéseik vannak. Tehát, a maguk bábu mivoltukban autonóm lényekké avanzsáltak. Ugyanakkor rendkívül naivak, ártatlanok, a dal pedig ezt az ártatlanságot jeleníti meg. Ugyanakkor önálló dalként is kiváló, hiszen a mi kapcsolódásunkról szól a külvilág felé, amit kívülről tapasztalunk, milyen hatással van ránk. Ezt nézve pedig egy kiváló dal. A zene pedig pozitív és optimista. Idealista, mert azt a boldog érzelmi állapotot “jeleníti meg”, amikor megtaláltuk azt a személyt, aki szinte a másik felünk, akikben feltétlen megbízunk. Zeneileg is nagyon komoly és valós érzelmileg, és van jónéhány ilyen komolyabb dala Hayashibara Meguminak, melyek azért voltak rám nagy hatással, mert pont akkor találtam meg őket, amikor néztem az RTL Klubon a Kaleido Star-t, ami ugye többek között a feltétlen bizalomról szól.
A Lively Motion meg a legeslegjobb Hayashibara Megumi dal számomra. Energikus, dinamikus, pozitív, csak előre néz. Ugyan szembenéz a múlttal, kicsit sajnálja is a történteket, de előre néz, csak az a fontos, hogy a jelent a maga teljességében éli meg és kész elébe menni a jövőnek. A zene pedig ezt a pozitivizmust, ezeket az érzéseket adja vissza rendkívül élethűen. Mindig, minden egyes pillanatban lázba jövök, amikor meghallom. A zene kiemeli a szöveg mondanivalóját és az énekben is a magasabb hangok dominálnak, ami szintén emeli a dal hangulatát. Ez a dal egyfajta újjászületésről szól. Amikor helyre tesszük a múltban történteket, és belőle tanulva készek vagyunk tenni a jobb jövőért. A dal pedig a maga optimizmusával érzékelteti, hogy érdemes tenni a jövőnkért, megerősíti azt a gondolatot, hogy érdemesek vagyunk arra, hogy tegyünk érte. Ha nem feltétlen hajszoljuk mindenáron a sikert, ha esetleg nem is sikerült elérni a célunkat, de egyrészt, legalább mindent megtettünk érte, másrészt meg azáltal, hogy magunkról azt gondoltuk, hogy érdemesek vagyunk arra, hogy megcsináljuk, az nagyban javíthatja az önértékelésünket. A dalt lehet így is nézni, innentől kezdve pedig azt gondolom, hogy nem lehet kétséges, hogy miért is a Lively Motion nálam a leg-leg-leg a Hayashibara Megumi dalok között.
Ez egy nagyon-nagyon fontos kislemez, nemcsak a legjobb az egész Hayashibara Megumi zenei repertoárban, de a zenei iparban is rendkívül értékesnek tartom. Ez is az a fajta dal, hogy nincsenek benne hatalmas zenei bravúrok, de az, hogy a zene tökéletesen harmonizál a szöveg mondanivalójával és hogy Hayashibara Megumi képes ilyen csodálatos érzelmeket kiénekelni, ez mindennél többet ér. Rendkívüli érzelmeket, értékeket közvetít, amik csak előnyünkre válnak, ha fel vagyunk velük vértezve. A 100%-os albumról már volt részletes írás, köszöntsük hát sok szeretettel a 100%-os kislemezt, mert ez nem érdemel kevesebbet. Aki kihozza magából a maximumot, az csak a maximumot érdemli.
Ének: 10/10
Zene: 10/10
Szöveg: 10/10
Hangszerelés: 10/10
Borító: 10/10
Hangulat: 10/10
+ Tökéletes mind zeneileg, mind szövegileg, mind az ének terén, mind a két dal nagyon komoly és hangsúlyos
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése